Intrebari

Ce vrei sa te faci cand vei fi mare?

wandtattoo-and-action-a_z2
Sursa foto

Asta ar fi O intrebare. Alta intrebare ar fi: “cand, mai exact ti-ai dat seama ca vrei sa faci ceea ce faci?”

Ca sa raspund la intrebarile astea trebuie mai intai sa ne uitam putin in trecut. Prin anul 2010 am terminat liceul in Alba Iulia. Stiam ce vreau sa fac cu viata mea atunci? Categoric NU.

Nu aveam nici cea mai mica idee ce vreau sa fac in viata asta, profesional vorbind. Terminasem un liceu german cu profil uman, asa ca am stiut cel putin unde vreau sa merg. Stiam ca trebuie sa merg neaparat in Germania sa-mi fac facultatea. Mai bine zis am simtit. Am simtit ca trebuie sa merg acolo. Habar n-aveam ce aveam sa fac in Germania dar stiam ca acolo trebuie sa merg.

Initial imi statea in cap sa fac Management in Munchen. Ma gandeam ca n-ar fi rau sa fac facultatea de sefi… Problema atunci ar fi fost ca eram doar un copil de 18 ani fara bani, fara job, in cel mai scump oras din Germania la o facultate de economie si probabil plina de numere. Eu nu mai facusem matematica sau ceva asemanator de prin clasa a 9a, a 10a. Nu era de mine.

Ajuns in Germania am inceput sa caut alta facultate. Trecea timpul, trecuse si semestrul de iarna in care se incep normal facultatile si eu inca nu stiam ce vreau sa fac. Pana la urma am gasit Facultatea de Media si Comunicare in Passau, un orasel din Bavaria, la care am si intrat. Noroc sau nu, nu stiu. Dar acum, privind inapoi, imi dau seama ca a fost decizia cea buna. Aici am avut ocazia sa experimentez pentru prima oara multe lucruri legate de camere de filmat, emisiuni TV, putina actorie si jurnalism. O experienta de viata excelenta. Si totusi, stiam pe atunci ce vreau sa fac in viata? Nu foarte exact.

Am terminat si facultatea in Germania prin 2015 si stateam iar in fata unei decizii legate de viitor. Am inceput sa ma gandesc serios la posibilitatea de a deveni regizor de film pentru ca si in facultate si in timpul meu liber ma simteam intotdeauna bine, eram fericit atunci cand filmam ceva, orice. Nefiind legat de nimic acolo am hotarat impreuna cu logodnica mea sa ne mutam in Anglia. Planul initial era ca sa imi fac masterul aici exact in acest domeniu: regie, film. Pe atunci planul suna perfect: muncesc vreun an, maxim doi, in timpul acesta imi pun ceva bani deoparte, dupa care incep facultatea. Stiam acum ce vreau sa fac cu viata mea? Da, aproximativ.

Doar ca dupa ce am ajuns aici a intervenit realitatea: job-uri de nimic si bani la fel. Nici vorba de pus bani deoparte pentru master. Incet, incet incepea sa imi iasa din cap faculatea din Anglia, care apropo e exagerat de scumpa, imposibil de platit din banii mei. Simteam ca stau pe loc si visul meu de a face filme e tot mai deprate. Atunci mi-am zis ca TREBUIE neaparat sa fac ceva.

Am luat intr-o zi un caiet si un pix, in cel mai clasic stil posibil, am iesit in curte cu o cana de cafea, mi-am aprins o tigara si am inceput sa scriu. Aveam in cap o scena care mi se parea mie foarte cool cu trei baieti jucand poker pe bani intr-o camera mica intunecata. Imi imaginam ca ar arata super tare intr-un film. Asa ca am continuat sa scriu. Habar n-aveam cum se scrie un scenariu sau despre ce va fi filmul dar nu m-am oprit. Pe parcurs totul a prins contur. La un moment dat s-a intamplat ceva foarte ciudat. Cand faceam o pauza de scris mai lunga, de cateva zile, simteam un dor, ca si cand ti-e dor de o persoana. Imi era dor de personaje, de actiune. Imi era dor sa scriu ceva nou si eram foarte curios sa vad ce se intampla mai departe in film. Oare atunci am stiut ce imi doresc sa fac in viata? Categoric DA!

Cred ca in momentul acela mi-am dat seama ca imi doresc sa scriu filme si sa le regizez dar in acelasi timp cred si ca tot ce am facut pana acum, de la teatru in scoala generala si liceu, la proiectele din facultate, de la fiecare video pe care l-am facut vreodata si pana la situatia nu chiar ideala din Anglia, toate acestea au facut sau mai bine zis m-au ajutat sa imi dau seama de lucrul asta. 

Asadar toata viata cred ca este o calatorie si este foarte greu sa iti dai seama unde vrei sa ajungi. Dar dupa ce ai aflat destinatia intrebarea este: esti dispus sa lupti ca sa ajungi pana la capat?

 

3 thoughts on “Ce vrei sa te faci cand vei fi mare?

  1. Nice…poi si acum ce faci? Studiezi mai departe, lucrezi de nevoie sau unde iti place? Esti inca in England sau in Deutschland?

    Like

    1. Sunt inca Anglia si din pacate trebuie sa lucrez ca sa traiesc pana voi termina de scris filmul. Dupa ce e scris va trebui sa vad care e urmatorul pas. Deocamdata nu pot sa traiesc din ce imi place sa fac. Dar toate la timpu lor 🙂

      Like

Leave a comment